המלצות נוספות



  • רו"ח שלומי שוב, מחבר הספר בהערכות שווי וניתוח דוחות - "תורת המספרים של עולם העסקים" הינו להערכתי אחד מההוגים הפוריים והמובילים בישראל, בתחומי התאוריה החשבונאית המודרנית בכלל ובניתוח מתקדם של דוחות כספיים בפרט.
    כרו"ח שעסק לאורך כ-35 שנים, בניתוח דוחות כספיים והערכות שווי וכמי שכתב בעצמו לפני למעלה מ- 20 שנה, ספר בנושא הערכת שווי חברות, אני רואה בשלומי כאחד מעמודי התווך של התחום בישראל.

    רו"ח יאיר לפידות
    מנכ"ל ומנהל השקעות ראשי משותף, בית ההשקעות ילין-לפידות
  • ספרם "תורת המספרים של עולם העסקים" של עדן ושוב הינו מקיף ומאזן באופן מיטבי בין דיון אקדמי ואנליזה פרקטית. הספר בהערכות שווי וניתוח דוחות מספק מענה למנכ”לים, דירקטורים, עורכי דין וסטודנטים אשר מעוניינים להבין את עולם העסקים דרך ניתוח אנליטי של ביצועים פיננסיים. החלק הראשון של הספר מתמקד בניתוח דוחות כספיים ויחסים פיננסיים והחלק השני בהערכות שווי. החומר האנליטי מונגש בצורה נוחה ומתאימה לקוראים שאינם מגיעים בהכרח מרקע פיננסי. ראוי לציין לחיוב בפרט את הדוגמאות הרבות הממחישות את יישום הנושאים הנסקרים בספר. בדרכם הייחודית, הכותבים מצליחים להתיר את הסיבוכיות של עולמות ידע טכניים ולהפכם לפשוטים ונהירים.

    ד”ר טל מופקדי
    שותף מייסד נומריקס, מרצה למימון ומרצה בקורסים למנהלים בתחום הפיננסי
  • כאשר באים להעביר ידע בנושא כל כך מורכב כמו ניתוח דוחות כספיים והערכת שווי חברות קל מאוד להיכנס להסברים מורכבים ברמה גבוהה, אבל כזו שהקורא בעל הידע הממוצע הזקוק לידע זה לעבודתו יתקשה להבין. קל וחומר כאשר משלבים גם חשבונאות. הספר מצליח להתמודד עם בעיה זו בצורה מעוררת כבוד בשני מישורים: האחד, סדר הפרקים בספר מאפשר בניה מסודרת ומתודולוגית של ידע כך שבסופו של תהליך, נוצר "מבנה" של ידע המאפשר לקורא לנתח בדרך ביקורתית את הערכות השווי בהן הוא נתקל. השני, בהסברים בתוך כל פרק, הסברים מעמיקים מחד, אולם לא מעמיקים ברמה כזו שהקורא "יאבד" את דרכו. לכך עוזרות הדוגמאות הרבות הממחישות יותר מכל את הנושאים המדוברים. העובדה שהדוגמאות לקוחות משוק ההון ומאירועים שפורסמו מאפשרת לקורא גם ללמוד את כל האירוע סביב הדוגמא ובכך להעמיק את הידע שלו.
    לסיכום, הן כאיש מקצוע והן כמרצה המלמד את התחומים הללו ואף נעזר בספר זה לשימושי האישי, אני ממליץ בחום על הספר בניתוח דוחות והערכות שווי - "תורת המספרים של עולם העסקים" ומשלב אותו כספר מקצועי בקורס הערכות שווי אותו אני מלמד״

    רו״ח רונן בר לב
    מרצה באקדמיה ובקורסים למנהלים וכן מנהל תוכנית של קורס אנליסטים והערכת שווי חברות
  • הבנת דוחות כספיים והערכות שווי הינה קריטית והכרחית למנהלים, דירקטורים מדיסציפלינות שונות, עורכי דין ומקבלי החלטות אחרים שאינם בעלי מומחיות פיננסית. הספר בהערכות שווי וניתוח דוחות - "תורת המספרים של עולם העסקים" מסייע בהנגשה של נושא קריאת דוחות והערכות שווי לקהלים שונים ומגוונים וכולל דוגמאות רבות וחשובות מעולם העסקים העכשווי, הממחישות באופן מעשי את יישום הסוגיות בעולם העסקי האמיתי. וכל האמור מנוסח בדרך בהירה ומדויקת, מובנת וידידותית לקורא מכל סוג באופן המנעימה את השימוש בו.

    רגינה אונגר, רו"ח
    סגנית נשיא לשכת רואי חשבון בישראל, מרצה בכירה ודירקטורית מנוסה
  • הספר "תורת המספרים של עולם העסקים" עוסק בשני תחומים, שהם מן החשובים לעולם העסקים: ניתוח דוחות כספיים והערכות שווי. מאז ומתמיד היו נושאים אלו שלובים זה בזה, ואולם בשנים האחרונות, עם התפתחותה של חשבונאות השווי ההוגן, גברה תלות זו לעין ערוך, ועלה הצורך בספר שישלב בין השניים.
    ואכן, שני המחברים, העוסקים זה שנים בתחומים אלה, השכילו לשלב את הידע שצברו, הן במחקר והן בפרקטיקה, באופן מרתק. הספר מקיף ומגוון, וכולל מידע רב ערך למתעניינים בנושאים אלה. ייחודו בכך, שהוא כולל, מלבד חומר עיוני רב, דוגמאות רבות ומעוררות מחשבה מעולם המעשה. בכך מהווה הספר תרומה מעולה לעולמות העיון והפרקטיקה כאחד.
    אני ממליץ בחום לכל העוסקים בנושא לעיין בספר בהערכות שווי וניתוח דוחות ולהפיק ממנו תועלת בהבנה ויכולת הניתוח של הסוגיות המדוברות בו.

    ד"ר צור פניגשטיין
    ראש תחום הערכות שווי וייעוץ בהליכים משפטיים, PwC Israel
  • אני חייב לציין את רמת השימושיות בספר תורת המספרים של עולם העסקים העוסק בניתוח דוחות כספיים והערכות שווי. גם לאחר 20 שנות אנליזה, אני מוצא כל מיני נקודות ופינות שמחדדות לי את המחשבה בהתייחסות למודלים השונים של הערכות השווי ומרכיביהן. יתרה מכך, הסוגיה הבוערת ביותר בנושא ההתחייבויות הפיננסיות במודל ה- DCF ו/או במודלים של מכפילי EBITDA או מכפילי תזרים, היא כמובן ה- IFRS 16. אני שמח שהספר נמצא על שולחני ומדלג כאן בין האנליסטים כדי להרחיב ידיעה בנושא זה ובעיקר להרחיב את יכולת ההסבר שלנו בהתייחסות לתקן זה בתוך מודל הערכת השווי.

    ערן יעקובי
    מנכ"ל רוסאריו יעוץ ומחקר